Fredagen den 13.

De är fredagen den 13e idag. Inget jag bryr mej speciellt mkt om. Jag tycker att jag inte är nå skrockfull.
Men så läste jag en lista. Den som är här under.
Och allt som är understruket kör jag på. Aah, de är fan nästan alla.


Lite vardagsskrock
 -Tänd inte 3 ljus på samma tändsticka, för då dör en sjöman.
- När någon önskar dig lycka till, säg inte tack, för då får du otur istället.
- Lägg en pepparkaka i handen och tryck försiktigt i mitten. Om kakan delar sig i tre delar får du tre önskningar, en för varje bit. Men det gäller att se upp, önskningarna går bara i uppfyllelse om man är tyst tills alla bitarna är uppätna.
- Säg inte tack när någon sagt ?prosit? efter din nysning.
För då dör en tomtenisse. (Vadå tomtenisse?)
- Att gå på A-brunnar betyder otur. Om du gjort det, be någon knacka dig tre gånger i ryggen så är det ingen fara.
- Att lägga nycklarna på bordet betyder otur.
- Om det kliar på näsan betyder det att någon snackar skit om dig.
- Ser du att din kompis har en ögonfrans på kinden, be henne/honom att gissa vilken kind den ligger på. Den som gissar rätt får en önskning.
- Alla önskningar måste göras i tystnad. Säger man högt vad man vill ha kommer man inte att få det.


Finns de nå värre än a-brunnar? Svaret är neej! Jag tkr att man ska tabort alla a-brunnar. Dom ger människor ångest.
Eller så äre jag som måste växa upp och inse att de är jag som är en idiot..
Men den dagen kommer nog aldrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0